Monday, January 3, 2011

بی نهایت شادم که دوباره شروع کردم به گذاشتن پست های خوشمزه غذا و شیرینیو و کیک  اونم در حالیکه در حالا اسباب کشی هستم به یک خونه جدید و از طرفی هم یه امتحانم هم هنوز مونده .

PARS-PIC

این پست اختصاص داره به یک غذای خیلی خیلی خوشمزه به اسم چیکن کوردن بلو Chicken Cordon Bleu این یک غذای فرانسویه که معنیش میشه مرغی که با روبان آبی پیچیده شده باشه حالا چرا روبان آبی خدا داند .
از جمله غذاهایی که تو مهمانیهای فرانسوی سرو میشه ، من اولین بار این غذا رو تو یکی از شعبه های سکرت رسیپی خوردم و از همون موقع بود که ما شدیم عاشق دل خسته این غذا. 
خلاصه چند رسیپی رو امتحان کردم تا این شد یکی از بهترین چیکن کوردن بلوهای دنیا .با خودم گفتم بهتره این پست چیکن کوردن بلو رو قبل از شب یلدا و یا شب کریسمس بزارم چون خیلی خیلی جون میده واسه اون شب ها ، وقتی مهمونها کاردو چنگالو فرو میکنن تو سینه مرغ و یک برش خوشگل میزنند به وسط سینه مرغ وووووووووووووووووواز واستش پنیر آب شده خوشمزه میاد بیرون و لایه های کالباس که لوله شده تو سینه مرغ حسابی شگفت زده میکنه مهمونهاتونو ، خوب چرا پس معطلید بریم واسه درست کردن این غذای خیلی خیلی خوشمزه و شیک
مواد لازم برای ۶ نفر :

سینه مرغ ۶تیکه 
پنیر سوئیسی یا چدار یا پنیر یا پنیر موتزارلا ۲۰۰ گرم 
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۶ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه  به مقدار کافی
کره ۱۰۰ گرم 
آویشن به مقدار خیلی کم 

PARS-PIC
خوب اول از همه استخون رو از سینه مرغ جدا میکنیم 
و حلا روش یک پلاستیک میکشیم و با گوشت کوب یا ته لیوان به آرومی میزنیم تا پهن بشه فقط مواظب باشدکه  له نشه یا پاره 
PARS-PIC
PARS-PIC
حالا روی سینه مرغ مقداری کره میمالیم و نمک و فلفل و آویشن رو  روش میپاشیم
PARS-PIC
 یک ورق کالباسو پهن میکنیم رو سینه مرغ 
مقداری پنیر میزاریم روی کالباس و کالباسو میپیچونیم  ( من از دو نوع پنیر چدار و سویسی استفاده کردم )
  PARS-PIC
PARS-PIC
حالا سینه مرغ رو به همراه کالباس میپیچونیم
PARS-PIC
PARS-PIC
PARS-PIC
واسه این که زمان سرخ کردن سینه مرغ از هم باز نشه با چون خلال دندون سفت میکنیم 
PARS-PIC
 حالامیزاریم تو یخچال واسه ۲ ساعت تا خوب عطر و بوی کره و فلفل و آویشن پنیر و کالباس بره به خورد گوشت 

خوب حالا تو یه ظرف آرد سوخاری میریزیم و تو یه ظرف دیگه هم تخم مرغ ها رو که مقداری هم زدیم رو میریزیم مرغ ها رو یکی یکی اول تو تخم مرغ میغلتونیم
PARS-PIC
 و بعدش هم تو آرد سوخاری

PARS-PIC
روغن مایع رو حسابی میزاریم داغ بشه و میزاریم مرغ ها رو توی روغن به مدت ۱۰ دقیقه تا پخته بشه .

PARS-PIC
خوب آمادست غذامون سعی کنید وقتی داغ داغه سرو کنید میتونید مقدار جعفری خرد شده واسه تزئین روی مرغ بپاشید .حتما واسه سرو این غذا کارد غذاخوری هم واسه مهمون هاتون گذاشته باشید ، خوب اینم از چیکن کوردن بلو ما. 
 لطفا هر کسی که این غذا رو درست کرد نتیجشوبه من بگه یا عکسشو بهایمیل یا تو پیجم تو فیس بوک بزاره.

اینم یک ویدئو از طرز تهیه چیکن کوردن بلو



شاد باشید 

PARS-PIC

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...