Friday, December 27, 2013

کارامل



من مشتری وفادار کارامل هستم یادمه ایران که بودم کرم کارامل دنت بود عشقه من .کارامل رو میشه تنهایی خورد مثل خودم اونم با انگشت به به ، یا هم تو انواع دسر و کیک ریخت و لذتش رو برد.

مواد لازم برای کارامل 


کره۶  قاشق غذا خوری 

شکر ۱ پیمانه 

خامه  ۱/۲ پیمانه

نمک ۱/۲ قاشق چای خوری

وانیل ۱ قاشق چای خوری 


خوب میریم سراغ کاراملمون 

شکر رو یه  مقدار تفت میدیم  با شعله ملایم برای۶  تا ۸ دقیقه  تا تغییررنگ بده،  فقط حواستون باشه که شکر نسوزه .

 کره و خامه ای که قبلا گرمش کردیم  رو اضافه میکنیم و هم میزنیم برای ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که حس کردید کاراملتون غلیظ شده.

نمک و وانیل رو هم اضافه میکنیم.






 وقتی خامه با شکر کاملا حل شد خاموش میکنیم و میزاریم سرد بشه اگه بخواهید حسابی غلیظ بشه بزارید تو یخچال .

میتونید کارامل رو تو قوطی شیشه ای بریزید و تو یخچال نگهداری کنید واسه ۳ تا ۴ هفته.

متاسفانه از نتیجه کارم عکس ندارم و واسه همین گشتم تو اینترنت تا عکسی رو پیدا کنم که دقیقا شکل کارامل این رسپی باشه.

نوش جان همیه ایرانیهای خوش سلیقه 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...