Tuesday, November 11, 2014

چطور لاته کدو حلوایی درست کنیم که حتی بهتراز Starbucks باشه ؟



از ٢ هفته پیش که استارباکس برای فصل زمستون لاته کدو حلوایی Pumpkin Spice Latte رو وارد منوش کرد من هم مثل ملیونها کسانی که عاشق این نوشیدنی گرم , پر عطر و بو و مقوی هستم به این فکرافتادم که چطور میشه این نوشیدنی داغ رو واسه شب های بلند زمستون تو خونه خودم هر لحظه که دلم خواست داشته باشم و این شد که جوینده یابنده هست. پیداش کردم پیداش کردم.... خوده خودش بود. از خواص کادو حلوایی از کجاش بگم?? از این که چقدر مفیده واسه پوست چون سرشار از آنتی اکسیدانه،  واسه چشم مفیده چون کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتینه و این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند  و مقدر زیادی ویتامین Aو C داره , از سبزیجاتیه که کالری خیلی کمی داره و فیبر بالا پس خیلی میتونه به لاغریتون کمک کنه.

 این روزها هم که فصلشه پس این توپولی نارنجی تنبل رو وارد اشپزخونه هاتون کنید تابببیند چقدر میتونه شما رو راضی و خوشحال کنه .

چند نکته قبل از درست کردن این نوشیدنی خوشمزه :


١. کادو حلوایی رو میتونید نصف کنید و با تخم هاش بزارید تو فر به مدت ٤٠ دقیقه با حرارت زیاد که پخته بشه چون به این روش خیلی آسون تر تخم هاش بعد پخته شدن در میاد, یا هم میتونید تیکه تیکه کنید کدو حلوایی رو و  تو قابلمه بریزید با کمی آب  به مدت ٢٠ دقیقه بپزه .

٢. بر خلاف پوست  کلفت وسختش خیلی زود میپزه.

٣. زنجبیل تازه بسیار این نوشیدنی رو لذتبخش میکنه و خیلی تاثیر داره توطعم این نوشیدنی پس سعی کنید از تازش استفاده کنید.

٤. میتونید از عسل به جای شکر استفاده کنید.


مواد لازم برای ٢ لیوان نوشیدنی بزرگ لاته کادو حلوایی :


کادو حلوایی پخته شده ٢ تا ٤ قاشق غذا خوری

دارچین نصف قاشق چای خوری

زنجبیل تازه نصف قاشق چای خوری و یا زنجبیل پودر شده به همین مقدار

فلفل سیاه به اندازه خیلی کم در حد پاشیدن

شکر ٢ قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوری

شیر ٢ پیمانه

نسکافه و یا قهوه آماده نصف پیمانه

خامه اسپری یا خامه فرم داده شده تو خونه بمقدار لازم در صورت دلخواه



١. کادو حلوایی پخته شده رو با دارچین, زنجبیل, فلفل سیاه خوب مخلوط کنید و بزارید رو اجاق گاز تا واسه ٢ دقیقه تفت بخوره.

٢. شیر و وانیل رو اضافه کنید.

٣. بزارید به جوش بیاد و نسکافه ، اسپرسو یا قهوه رو که به هر صورتی که دوست دارید قبلا آماده کنید و در این مرحله اضافه کنید. من نسکافه خشک رو به مقدار نصف قاشق غذا خوری به این مخلوط شیر اضافه کردم.

٤. حالا همه این مواد رو میریزم تو مخلوط کن،غذا سازیا همزن برقی تا صاف و یه دست بشه.

٥. تو لیوان های سرو میریزیم و روش درصورتی که دوست داشتید خامه فرم داده شده میریزید و کمی هم دارچین روش میپاشد.

نوشیدنی داغ و گرم ما آمادست ,

شب های سرد زمستانی مبارکتان باد







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...