Saturday, February 5, 2011

کیک رز چند لایه























نمیدونید چقدر خوشحال میشم از کامنتهای شما، بله همینه دیگه من از شما ارتباط دو طرفه میخوام دلم نمیخواد یک طرفه باشه ارتباطمون ،دلم میخواد با تک تکتون آشنا بشم دوست بشم وتو ذهنم ثبت بشه وجود تک تکتون ، فقط اینو بگم که بی نهایت شاد شدم وقتی میبینم که این همه خواننده دارم از سر تا سر دنیا هم وطن های خوبم، واسه من بینظیره این رابطه وفقط به عشق شما به نوشتن ادامه میدم با وجود پروژم، با وجود درسهام ، با وجود مادر وهمسر بودن چون تک تکونو بی نهایت دوست دارم.


حس عجیبه حس روز تولدت ،یه نمه دلت میگیره از این که بزرگتر شدی روز های خوب جوونیتو داری لحظه به لحظه پشت سر میگذرونی، اما با وجود عزیزانت که هر لحظه پیشت هستند و نمیزارند یه لحظه غموبیاد سراغت، دنیا باز رنگ شادی میگیره.

اره تولدم بود. پایان ده بیست سالگی و ورود به ده سی.


خوش امدم به ده سی. امیدوارم وقتی به ده ۴۰ میرسم مثل الان شاد باشم و شاکر خدا ،میگن زن اوج زیبایش سن ۳۴ .


درست به نظرتون ؟؟؟


اگه اینطوره پس هنوز موندم تا برسم به اوج زیبایی هاهاههاها


خوب این کیک خوشگلی رو که میبینید روز تولدم پختم ، واسه شام هیچ کاری انجام ندادم چون آقای همسردعوتم کرد به یکی از رستوران های خیلی خوب مالزی و شب خیلی خیلی خوبی رو با هم داشتیم تمام لحظه هارو تو دلم ثبت کردم ، لحظهای شاد  زندگیمو ، لبخندهای عزیزانم که همه سعیشون شاد کردن من بود ،عزیزانم یعنی همسرم و دخترکم ، تو این دیار غربت کی میتونه عزیز تراز اینها باشه واسم ؟

اما بعد از شام دوست های نزدیکمون به دیدنم اومدن تا با هم مراسم کیک رو اجرا کنیم .


خوب بریم سراغ درست کردن این کیک رویایی .


اول از همه بگم که رسپی این کیک شکلاتی منظورم فقط کیکه الان، یکی از ساده ترین کیکهای شکلاتی بود که درست کردم و یا خوردم ، بینظیر بود ،نرم، لطیف ، خوشمزه یعنی کل کیک یه طرف کیک شوکلاتیش یه طرف. تزیین کیک خیلی سادست طوری که هر کسی که تاحالا حتی یه بار هم کیک تزئین نکرده میتونه انجام بده.

یکی از دوستم که این رسیپی رو امتحان کرده بود تو قابلمه رو واجاق گاز خیلی خیلی راضی بود ومیگفت که از یک قابلمه تفلون که دورشو چرب کرده استفاده کرده و به مدت ۱ ساعت رو شعله ملایم گاز که زیرش شعله پخش کن بوده پخته و کیکش حسابی پف کرده البته طبق گفته ایشون خیلی از کیکهارو به همین روش میپزه و حتی گاهی تو پلوپز و خیلی کیکهاش خوب در میاد ، شما که فر ندارید امتحان کنید من هم سعی میکنم امتحان کنم و گزارش کاملو بگم بهتون تا از این به بعد دوست هایی که فر ندارند بتونند به راحتی کیک بپزند.

مواد لازم برای بهترین و ساده ترین  کیک شکلاتی

آرد ۱ و ۳/۴ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه

بکینگ سودا یا جوش شیرین ۲ قاشق چای خوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

نمک۱ قاشق چای خوری

شیر۱ پیمانه هم دمای محیط

روغن مایع ۱/۲ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد سایز بزرگ هم دمای محیط

وانیل ۱ قاشق چای خوری

نسکافه ۱ پیمانه یعنی ۲ تا ۳ قاشق چای خوری نسکافه رو تو آب ولرم حل میکنید


یه نکته رو اول از همه بگم که باید همه مواد هم دمای محیط باشه و نباید خیلی سرد باشه یا نه خیلی گرم .

اول از همه فرمون رو روشن میکنیم طبق معمول رو ۳۵۰ درجه فارنهایت میزاریم یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد .



تصویر 1 اول از همه قالب هامونو چرب میکنیم و آرد میپاشیم،  همونطوری که قبلا گفتم واسه چرب کردن قالب به هیچ عنوان هیچ وقت از روغن مایع استفاده نمیکنیم و فقط ازیه مقدار کم کره یا روغن جامد یا مارگارین استفاده میکنیم. من  قالبهامو از کمربند مخصوص ویلتون استفاده کردم چون این کمربند موجب میشه کیک من بیشتر از قالب پف نکنه و ترک برنداره و کیک ترد و لطیفی داشته باشم از انجایی که این مشکل خیلی از شما هست و گرفتن این کمربندهای قالب کیک خیلی گرونه و از طرفی ممکنه به راحتی نتونید گیرش بیارید میتونید به این لینک وبلاگ من برید (چگونه یک کیک صاف و هم سطحی رو داشته باشیم.) برای آسونترین راه  واسه رفع این مشکل که چیکار کنیم کیکهامون ترک برنداره و صاف در بیاد روش یک روش خیلی اقتصادی و آسونیو بهتون یاد میدم .

تصویر 2 آرد ،شکر، پودرکاکائو ، بکینگ سودا ،نمک و بکینگ پودر رو با هم زن دستی قاطی میکنم یا الک میکنم با هم و میزارم کنار.



تصویر3 شیر و روغن و تخم مرغ و وانیل رو توی ظرف جداگونه با هم قاطی میکنم و خوب هم میزنم به سرعت کم همزن برقی ، میتونید از همزن دستی هم استفاده کنید اما باید به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید.نسکافه رو هم اضافه میکنیم. 

تصویر4 همونطوری که میبینید یه مقدار پف کرده .




تصویر5 حالا کم کم مواد خوشکمونو به این مایع اضافه میکنیم .

تصور6 همچین بافتی رو خواهیم داشت بعد هم زدن . یادتون باشه تو این مرحله دیگه نباید زیاد هم زد چون اگه زیاد هم بزنیم کیکمون پف نمیکنه .حالا این مایع کیک رو تو دو تا قالب کیکی که قبلا آماده کرده بودیم میریزیم و میزاریم تو فر به مدت۳۵ تا ۴۰ دقیقه تا بپزه یادتون نره اواخر کار یعنی یه ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل پایان پخت کیکتونوچک کنید با یه نوک چاقو یا چوب کبریت که ببینید پخته شده یا نه .

وقتی کیکمون پخته شد از تو فر میاریمش بیرون و میزاریم به مدت ۳۰ دقیقه تو قالب بمونه تا خنک شه و بعد از تو قالب درش میاریم.

نکته مهمی که باید اینجا یادتون بمونه اینه که کیک رو به هیچ عنوان زمانی که داغه سعی نکنید از تو قالب خارج کنید چون خراب در میاد و میچسبه به ته قالب پس عجله نکنید.


تصویر7 زمانی که کیکمون سرد شود برعکسش میکنیم و از قالب خارج میکنیم ، از یک کاسه کوچی استفاده میکنیم و روی کیک میزاریم ودورتا دورشو میبریم با چاقو.

تصویر8 حالا با قاشق خالی میکنیم وسط کیکو، اما یادتون باشه که زیاد خالی نکنید طوری که ته کیک نازک بشه و یا اطراف کیک ، نظر من اینه که چون خود کیک خیلی خوشمزست سعی نکنید خیلی گود کنید کیکتونو.



تصویر9 قالب بعدی رو هم به همین صورت خالی میکنیم.

تصویر 10 من خورده های کیک رو میزارم تو یخچال و هر زمانی میتونم باهاشون ترافل لیوانی آماده کنم به این صورت که تو یه لیوان یه مقدار از این کیک رو میریزم و روش خامه و باز کیک و باز خامه و اگه دوست داشتید میتونید میوه هم لاش بزارید مثل موز، توت فرنگی ، توت قبلا اینجا توضیح داده بودم.



تصویر 11 حالا یه مقدار از کریم چیز فروستینگیcream cheese frosting که قبلا من دستورشو اینجا گذشته بودم تا نصفه پرمیکنیم شما میتونید یا ازاین کریم استفاده کنید یا میتونید ازخامه فرم گرفته شده یا هر نوع کریم دیگه ای که دوست دارید اضافه کنید، من به این کرمم یه مقدار رنگ صورتی اضافه کردم با یه مقدار اسانس توت فرنگی.

روی اون کرم بازیه کریم دیگه میریزیم یا میتونید همون کریم چیز فراستینگ رو بریزید با رنگ سفیدی که داره یا میتونید بهش رنگ دیگه ا ی اضافه کنید ، من خودم از خامه فرم گرفته شده استفاده کردم که یه مقدار اسانس نسکافه بهش اضافه کردم .حالا قالب بعدی کیک رو بر عکس پر میکنیم مثلا من قالب اولیو با کریم چیز فروستینگ پر کردم و بعد خامه فرم گرفته شده اما حالا واسه این قالب اول خامه رو میریزم و بعد کریم چیز فرستینگ رو یعنی باید برعکس باشه.




تصویر 13 دو تا قالب رو میزاریم تو یخچال واسه نیم ساعت تا ۱ ساعت یا تو فریزر تا کرمش ی مقدار سفت بشه و بعد دو تا قالب رو روی هم میزارم، خیلی مواظب باشد که کیکتون خراب نشه و ترک بر نداره بعدش روشو همونطوری که میبینید ی لایه از کریم چیز پوشوندم.  



تصویر 14 از اونجایی که تنها بودم و نتونستم موقعه تزیین کیک عکس بگیرم از این عکس استفاده میکنم تا بهتون بگم چطوری روی کیک رو به شکل گل رز در بیارید.

ماسوری که لازم داریم 1M tip یا هر ماسورهی که ستاره باز باشه البته من با ماسوری بسته هم امتحان کردم و همینقدرخوشگل میشه.

باید اول از مرکز شروع کنیم بریم به طرف خارج کیک و یه دور دورانی میزنیم در جهت عقربه های ساعت ، یادتون باشه دوباره بارنمیگردیم به مرکز.

به همین سادگی . میتونید تمام روی کیک رو به همین آسونی با گل رز بپوشونید و یا حتی اطراف کیک رو.

نکات

۱.میتونید شما به اون صورتی که من کیک رو خالی کردم انجام ندید و فقط کیک هارو از واسط دو قسمت کنید و لاشونو با کریم بپوشونید مثل خیلی از کیکها .

۲.حتما خود کیک و سرهم کردنشویه روز قبل انجام بدید و یا صبح روزی که شبش جشن دارید .

۳. همونطوری که گفتم میتونید از هر کرمی که دوست دارد استفاده کنید منتها این کریم یه چیز دیگست خیلی نرمو لطیفو خوشمزست از طرفی دیرتر آب میشه.

روز خوبی داشته باشد








در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .


Chef Juliet a woman from Iran

85 comments:

Anonymous said...

Salam Juliet joon, tabrik migam tavalodetoon ro va omidvaram ke hamishe dar kenare khoonevadat shaad o saalem o sarhaal bashi.
mamnoon az inhame salighe va khoobi.
boooosssss va bazam Happy Birthday

Maryam Br

Anonymous said...

Salam Khanumi,Tavalodet mobarak bashe, va behtarin arezu haro barat daram.
ishallah hamishe delet niz mesle kekhat shirin va shad bashe.
taze ba web ashena shodam va man niz mesle shoma tuye hamin shahre sar sabz hastam.
Somayeh cc

Unknown said...

توبي نظيري عزيزمممممم

ELMIRA said...

سلاممممممممممممم استاد
وای به به باید من از این درس کنم من عاشق کیک شکلاتیم کلا بر عکس همسرم که وانیلی دوست داره اگه ذرس کردم مجبورم تنها بخورم دستت درد نکنه خیلی خوشکل تزئینش کردی ممنون وای دهنم آب افتاد نه به اون پست رژیم و ورزش نه به این کیک خوشمزه مگه تو میزاری آذم لاغر شه من همینکه رسپی هاتو میبینم پمونجا به وزنم اضافه میشه چه برسه به اینکه درس کنم و.......... تناول
بوس

Parisa said...

ژولیت جان تولد ۳۰ سالگیت مبارک، بهت قول میدم که دهه ۳۰ سالگی خیلی‌ بهتر از ۲۰ سالگی هست... این کیک هم بی‌ نظیر هستش

Anonymous said...

بی نظیری تو ژولیت جووووووونم:) :* تولدت مبارک باشه و سالهای سال، شاد و خرم کنار خانواده خوبت باشی:) شاید برای تولدم درست کنم:)) ممنونم از دستور خوب خوب خوبت:) :*

پویان و مامان said...

سلام ژولیت جان. من قبلا هم با اسم وبلاگ دیگه ام برات کامنت گذاشتم. من همون بیدارم. مشتری دائمی وبلاگت. فکر کنم یه 200/300 تا از کلیکهای روزا نه ات مال منه از بس میام وبلاگتو زیرو رو می کنم. نمی دونم چرا امروز عکسات اصلا برام باز نشد. حالا فردا بازم امتحان می کنم شاید اشکال از اینترنت منه. بگذریم تولدت مبارک خانم گل. امیدوارم سالهای طولانی در کنار خونواده خوبت شاد و خندان و سلامت باشی عزیزم. من وظیفه خودم می دونم هربار که اینجا می نویسم از صبر و حوصله ات و همینطور توضیحات کاملی که می ذاری تشکر کنم عزیزم.

tahmineh said...

salaaaam joli jooonam
khoobi
tavalodet mobark bashe enshalla hamishe azizat kenaret bashano shadet konan,,hamishe salemo tandorost bashi ronikaro aroos koni enshalla
joooli man hamishe miam behet sar mizanam ha monteha bekhatere mahdoodiataye iran nemishe coment bezaram tu onyeki webloget miomadam bishtar vaghta mizashtam inja avalin bare dige bade khundane poste ghabli goftam hatman bayad benevisam barat
mersi babate amoozeshhhha
rasti jadidan keike esfanjio dorost kardam fogholade boood
bazam tavalodet mobarak aziiizam

Unknown said...

hamishe khob va salamat bashi khanoomi, mer30 az dastore kamelet

Anonymous said...

Salam Juliete azizam:* Tavalodetoon mobarak, ishalla hamishe salamat bashino shado khandoon dar kenare khanevade:)
vaghean por enerjy hastino doostdashtani hastino karatoonam harf nadare
ishalla harja hastin movafagho khosho khoram bashin>:D<
ma kheyli dooset darim:-)
TAVALLODET MOBARAK

Sarah ShM

ghazal said...

salam Juliet jan, man hamishe post hat ro mikhoonam va lezat mibaram, tavalodet mobarak,omidvaram hamishe shado khoshbakht bashi,
bebakhsh ke nazar nemizaram chon forsat peyda nakardam ke karat ro dorost konam, age dorost kardam hatman minevisam,mamnoon az zahmatat

A Chef From Persia said...
This comment has been removed by the author.
A Chef From Persia said...

A Chef From Persia said...
مریم ب ر @


مرسی مهربونم بابت تبریکت این ها همه از خوبی و انرژی مثبت خودته

سمیه سی سی @

همشهری عزیزیم که تو کوالا لامپور زندگی میکنی خیلی خوش حال شودم از کامنتت .
سعی کن مشغول کنی خودتو با همه خوبیهایی که داره اینجا

ساناز @

عزیزم دوستت دارم بی نهایت

المیرا جان @

ایی گفتیااا واقعن مگه میزارند این کاکه ها آدم ی مقدار سر اقل بیاد من حاضرم از غذام بزنم اما کیک رو نه ها ها ها ،مطمنم آقا همسر اگه این کیک شوکلاتیو بخوره مشتریش میشه

A Chef From Persia said...

پریسا @


عزیزم مرسی گلم که اینقدر لطف دری خیلی لذت میبرم از کارهای خوبت

پویا و مامان @


عزیزم لطف داری گلم فکر کنم مشکل از ینتورنتت بوده که عکس هارو ندیدی،پسرک گلت عزیزم چند سالشه بذار حدس بزنم ۴ یا ۵ سال
؟؟؟؟

تهمینه جان @

اره عزیزیم یادم میاد کامنتهات تو وبلاگ قبلیم و خیلی خوش حالم که دوباره اینجا اومدی و میتونی با هم در ارتباط باشیم خلاصه خواهر ما دلمون واست تنگ شده


سارا س ه م @


مرسی گلم خیلی خیلی مهربونی عزیزیم از کدوم نقطه کره خاکی هستی عزیزیم ؟



غزل جان @


قوربونت برام این چه حرفیه من واسم رضایت و این که شاد باشین کلیه ،خوش حالم که دوباره اینجا هستی پیشم

Leila-KL said...

سلام ژولیت جان. تولدت مبارک خانومی. امیدوارم در کنار خانوادت سالهای سال شاد و سلامت و موفق زندگی‌ کنی‌. ایشا لله هرچی‌ که اون ته ته دلت آرزو داری بهش برسی‌. خدا نگهدارت باشه عزیزم...

naghme said...

salam khanoum gol. tavalodet mobarak.omidvaram hame arezuhat be vageiat tabdil beshe.

mahsa said...

"HAPPY BIRTHDAY TO YOU"
omidvaram emsal barat az tamame salhaee ke dashty ghashangtar va behtar bashe.....
shade shade shad bashy

Anonymous said...

ژوليت گل و ناز نازي و مهربون خودم
تولدت مبارك
ايشاله هميشه با همسر و رونيكاي نازت شاد باشيد.
خيلي دوست دارم
بوس
حكيمه

الی(المیرای اولی) said...

سلام ژولیت جون :-)
تولدت مبااااااااااااارک
بهترین ها رو برات آرزو دارم خانومی
وبلاگتو میخوندم و خیلیییییییی دوسش داشتم، ببخش اگه نظر نمیدادم منظوری نداشتم.. ولی از این به بعد حتما واسه شما نظر میدم چون واقعا مهربونی خانوم
چه کیک خوشگلی شده، دستتون درد نکنه :-) وااای احساس میکنم خیلی سخته تزیینش.. البته اگه برم این ماسوره رو گیر بیارم و خوب به حرفای شما گوش بدم شاید منم بتونم :-) راستی عزیزم من اسم وبلاگتو تو نظر سنجی این سایت نوشتم http://persianweblog.ir/topblogs/zanan.aspx
رای دهی بود برای وبلاگهایی دلخواهمون که نویسنده ی خانم دارن
وبلاگ شما یکی از وبلاگهای مورد علاقه مه واسه همین جزء اون پنج تا وبلاگی که میتونستم بنویسم نوشتم
ممنونم بابت همه چیز
مواظب خودت هم باش خانومی
بازم تولدتونو تبریک میگم :-)

Unknown said...

سلام عزیزم ،تولدت مبارک گلم.کیک تولد هم خیلی ناز بود.حتما درست میکنم.

Anonymous said...

آناهيتا
پستت رو تا نصفه خوندم فعلا بدو بدو اومدم كامنت واست بذارم كه از غافله عقب نمونم

Anonymous said...

دست دست دستا شله...............
آهان بيا.... دست دست
همه با هم آ ماشالله دست دست
تولد تولد تولدت مبارك
مبارك مبارك تولدت مبارك
شمعاش كو كه بگم بيا فوتش كن؟
به هر حال كه 100 سال زنده باشي

پویان و مامان said...

بازم سلام خانم گلم.اول صبحی تو تاریکی نشستم کورمال کورمال با این یکی لپ تاپم عکساتو ببینم. خیلی کیک خوشگلیه. عزیزم من یه سوال دارم این مقدار موادی که گفتی برای هر یکی از کیکهاست یا با همین مقدار دو تا کیک درست کردی؟ در ضمن پویان خرداد 4 سالش می شه. دختر نازتم می بوسم.

مامان فرشته said...

وااااااای ژولیت جان چقدر خوشگل شدی
تولدت خیلی خیلی مبارک باشه عزیزم
ایشالله در کنار همسر و رونیکای نازنین سلامت و شاد باشی همیشه
میبوسمت
و راستی از دستور این کیک خوشمزه ای که دادی بینهایت ممنونم

Anonymous said...

سلام ژولیت جان من دیشب مهمان داشتم و یکی از غذاهایی که درست کردم طبق دستور شما استاد عزیز اسفناج کره ای بود .همه خوششون آمده بود .یه سوالی داشتم :می خواستم بدونم این غذا باید حالت خمیری داشته باشه یا کمی رقیق؟
.ثنا -صدرا

ثنا-صدرا said...

ژولیت جان تولدت مبارک
آرزو می کنم هر روز که از عمرت می گذره به خوشبختی هات اضافه بشه

Anonymous said...

مهکامه
دوستم از اوونجایی که به آشپزی علاقه داری احتمالا میتونی غذاهای رژیمی خوش طعم هم در بیاری هر وقت امتحان کردی و خوب بود حتما برای ما هم بزار.این عکس هایی که تو میزاری من دوست نکرده اضافه وزن میگیرم.نمیشه یه عکس بزاری آدم نگاه کنه چربیهاش آب شه؟

Anonymous said...

راستی تولدت 1000 تا مبارک
مهکامه

Anonymous said...

سلام ژولیت جون مرسی از بابت اینکه هر چی میدونی در اختیارمون میزاری وبا دیدن وبلاگت کلی انرژی میگیرم وامیدوارم هر چی از خدا میخوای بهت بده .تولدت هم مبارککککککککککک .برای منم دعا کن که به مراد دلم برسم.دوست دارم ومیبوسمت.

parisa said...

tavalodet mobarak,dastet dard nakonad man ke hameh cak hayat ra emtahan mikonam va hamisheh ham be yadet hastam,hala badansazi ra bayad roobe rah konam vaghar na misham 100kg!man yek shancy daram dar yek shahre denj Italia zendeghi mikonam va az docharkheh kolli estefadeh mikonam.baz ham tavalodat ra tabrik mighuiam va omidvaram in rooz ra hmisheh dar kenare azizanat jashn beghiri.

nazi said...

تولدت مبارک ژولیت جون
ایشالا در کمال خوشبختی و شادی و سلامتی 120 ساله بشی عزیزم
من که دهنم آب افتاد با عکس کیکت
مطمئنم خوردنش یه چیز دیگس:دی
آره عزیزم من ایرانم

فلفلي said...

سلام ژوليت عزيزم ممنونم ازز اينهمه آموزشاي خوبت تولد مبارك عزيزم توهميشه زيبايي مطمئن باش چه تو 34 سالگي چه توي 30 سالگي خانومي....راستي نميدونم تشكرم و بابت معرفي وب مانيا گرفتي يا نه بازم ممنونم ..راستي اين كيك رو اگه من بخورم تا 30 سالگي ديگه نبايد هيچي بخورم خانومي خييييييييييييلي خامه داره خب؟شاد باشي هميشه

Anonymous said...

salam, tavalodet mobarak!
kheili keyke khoshgelie, hatman kheili ham khoshmazast!!!!!!
babate in post va tozihatet kheili mamnoon. ishalla khoda ghesmat kone o dorostesh konam.
Tina

ریحانه از مالزی said...

سلام عزیزم تولدت مبارک باشه
ایشالا سالیان سال کنار همسر و دختر گلت جشن بگیری.
عکست هم خیلی قشنگه دلم باز شد

Mania said...

Salam Juliet joonam , Tavalodet mobarak azizam, omidvaram ke sal haye sal shado va salamt bashi dar kenare khanevadat azizam:) khoshgel khanoom to in axt ke kheili khoshgelei age migan 34 gharare berii oj , bebin dige chi mishe :)) dooset daram doostam, cake tavalodet fogholade bood, man har vaght axaye karat ro mibinam nafasam band miad az inhame honary ke dary :x:x

سارا said...

سلام ژولیت عزیز. من همیشه وبلاگت رو می خونم و از سلیقه و آشپزی هات لذت می برم . امروز فرصت خوبی بود که برات نظر بذارم .تولدت مبارک خانم خوش سلیقه و زیبا.امیدوارم همیشه در کنار همسرت و دختر کوچولوت خوش و سلامت و موفق باشی.

parisa said...

salam azizam
tavalodet mobarak,enshalah ke saliane toolani dar kenare hamsaret va dokhtare nazet khoshbat o shad o salamat zendegi koni o moratab barashun cakaye khoshgel bepazi:-))

parisa said...

salam
rasti shoma "Pretzel" yad nemidid?

زهرا said...

سلام ژولیت عزیزم
تولدت مبارک باشه ان شا الله تو دهه 30 سالگی به خواسته های قشنگت برسی و همیشه سالم و شاد و پر انرژی باشی.
ممنون بابت این همه عشق و علاقه که واسه آموزش آشپزی به خرج میدی عزیزم.راستش من هم اگه یادت باشه مالزی هستم همونطور که میدونی خونه های فول فرنیش اینجا عموما فر نداره بنابراین به شدت مشتاقم ببینم چه طور با قابلمه میشه کیک پخت با جزئیات بیشتر البته...اما یه کمک دیگه هم ازت میخواستم راستش مدتیه دنبال خرید فر هستم واسه پخت کیک و یا غذا به نظرت فر بگیرم یا مایکروفر؟ و اگه اطلاعاتی داری ممنون میشم راهنماییم کنی عزیزم.

zina said...

salam , tavalodet mobarak khanomiiiii!
in dovomin bari hast ke man sayeteton ra didam va koli lezat bordam chon man ham asheghe cooking hastam va daram ye veblag dorost mikonam vali az oun jayee ke daram az madare piram take care mikonam khoda midone che vaght tamom beshe chonn aslan vaght nadarm va ba ou busy hastam . daseton dard nakone bara hame chiz bazam soragheton miyam .

Love u, Zina

Anonymous said...

MerC juliet joonam:* man az hamin tehran e khodemoonam;) 23 salame va cako shirini paziro ham kheyli doost daram;)ye chand vaghti hass ke ashna shodam ba shoma:) kheyliam khoshhalam:) ishalla hamishe shado khandoon bashi:*

Sarah Sh.M

Sama said...

Juliet jan mishe begi dalile inke bayad mavad hadamaye mohit bashan chie? age nabashan chi mishe? aya in masale ro dar dorost kardane hame anvae shirinijat bayad reaiat konim?

Mamnoon

شکمو said...

تولدت مبارک عزیزم اشالله همیشه شـــــــــــــــــــــــــــــاد باشی
بخدا من شکایت میکنم ازت
با دیدن این کیک من سرم گیج رفت انصافم خوب چیزیه والله به خدا

Azra said...

Juliete aziz salam
Az samime ghalb tavalodet ro behet tabrik migam va doa mikonam ke hamishe salamat va shaad dar kenare khanevadeye golet roozegaar begzarooni.Man ba inke kheili vaghte ke donbale shirinipazi o injoor kara nistam oonam be dalile mashghaleye kaariye ziyad vali az sar zadan behet kheili lezzat mibaram va az inke inghadr ba hosele kaarharo tozi midi tahsiinet mikonam.midoonam ba poshtkaari ke daari ayandeye khoobi dar entezaret hast. Miboosamet va baaz tabrik migam.

parisa said...

mikhastam beghuiam az an 2000 ta binandeh chand tai dootan man hastand kolli tabligh web shoma ra barashoon kardam amma tflakiha farsi balad nistand va man barashoon tarjomeh mikonam!hameh az shoma tashakor mikonanad

parisa said...

bebin chand ta comment ghzashtam intori enerjy bishtar mighiri.

reyhaneh said...

salam azizam tavalodet mobarak
omidvaram hamishe moafagho shad dar kenare khanevadeye mohtaramet bashio in ruz ro jashn begiri
reyhaneh(zanbagh23.blogfa.com)

Unknown said...

salam azizam tavalodet mobarak ishallah hamishe shad va salem bashi rasti sham koja rafte boodin azizam mer30

Anonymous said...

آناهيتا
اون كامنتي كه همه رو تشويق كردم به دست زدن و گفتم دست دست دستا شله مال من بودها
مجددا تولدت مباركــــــــــــــــ ژولي جونم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شایگان ومامان مریم said...

من تازه با سایتت آشنا شدم .خیلی خیلی خوشم اومد از این همه ذوق و سلیقه و هنر ..خیلی خیلی هنرمندی.تولدت مبارک خانومی.خوش باشی در کنار عزیزانت.

tala said...

labet shado delet khosh ta 100 sal zende bashi.
vala babam jan ma ke ta shenidim ouje zibaee 30 salegie!????

nahid_m39 said...

سلام ژولیت عزیز
خیلی خوشحالم که با سایت خوب و پر بارت آشنا شدم.بیشترین چیزی که باعث شد اینقدر از تو و سایتت خوشم بیاد عشق وعلاقه ات به همسر و دختر گلت و همینطور محبتی که در کلامت برای دیگران استفاده میکنی. بهت تبریک میگم برای اینکه این همه مثبت و پرکار هستی و انرژیهای خوبت رو برای همگان به رایگان ارایه میدی.عزیزم تولدت مبارک من ناهید هستم با اسم مستعار آنا .موفق باشی

Anonymous said...

جدا وبلاگتون مفيد كلي چيز ياد گرفتم

واقعا عادت بديه نظر ندادن

معذرت ولي هميشه سر ميزنم.

Anonymous said...

salam
hale shoma
az keykaton omad
khili khosham
mishe تهیه پودینگ کدو حلوایی رو هم بزارید
چشمه
lilionz5000@yahoo.com

nazanin_d17 said...

salam juliet jan .baz ham tavalodet mobarak .
man ham be jame comment gozaran peyvastam!
shad bashi va bargharar azizam .

nazanin_d17 said...

salam juliet jan .baz ham tavalodet mobarak .
man ham be jame comment gozaran peyvastam!
shad bashi va bargharar azizam .

nazanin_d17 said...

salam juliet jan .baz ham tavalodet mobarak .
man ham be jame comment gozaran peyvastam!
shad bashi va bargharar azizam .

farida said...

salam juliet jan .baz ham tavalodet mobarak .
man ham be jame comment gozaran peyvastam!
shad bashi va bargharar azizam .

آرام said...

عزیزدل خودم تولدت مبارک باشه . 120 ساله باشی و بهترین ها رو تجربه کنی . فکر کنم من ازت یکسال کوچیکترباشم ، عزیزکم ایشالله همین اندازه که اینقدر پرمحبتی و مهربون و آموخته هات رو در اختیارمون می گذاری ، خدا بهترین ها رو به تو و عزیزانت بده . همیشه شاد و سلامت و عاشق باشی . می بوسمت نازنینم...0

sharifeh said...

سلام جولیت جون، خاستم بگم که واقعا خسته نباشی، خیلی کار سختی رو دآری برا ما انجام میدی، با داشتن این همه کار و مسولیت.
خدا قوت
درضمن خیلی دستور خوبی بود، انشااله که یه روزی به همه آرزوهای کوچیکو بزرگت برسی

sharifeh said...

سلام جولیت جون خاستم بگمکه واقعا خسته نباشی بابت نوشتن این دستور ها خیلی زحمت میکشی با این همه کارو مسولیتی که داری.
خدا قوت :):*
درضمن دستورت خیلی مفید بود برا من، امیدورام که به همه آرزوهای بزرگ و کوچیکت برسی :)
دوستت
شیرین (شریفه)

A Chef From Persia said...

شریفه @


مرسی عزیز دلم که این همه لطف داری به من ،امیدوارم آرزوهای تو هم بر آورده بشه

آرام @


عزیزم بی نهایت شاد شودم از کامنتت خوده واقع پدر و مادر این اینترنت رو بیامورزه که مارو به هم واصل میکنه از سر تا سر جهان

فریدا @


ووو چه اسم قشنگی تا حالا نشنیده بودما ،خوش اومدی عزیزم به سرزمین من ،شاد باشی



چشمه @

عزیزم اگه تو آینده به روی چشم مرسی از کامنتت

نازنین _ د ۱۷@

قوربون marfefatet عزیزم

شایگان و مامان مریم@


مرسی عزیزم خیلی شادم کردی

طلا @

عزیزم بیخیال این چیزا من هم گجم یکی میگه ۲۰ یکی میگه ۳۰ یکی میگه ۴۰ شاد باش


پریسا @ سارا @ آناهیتا @ ریحانه از مالزی@تینا @ثنا صدرا @ شکمو @ ...........


مرسی دوست هی گلم بابا من این همه دوست داشتم و خبر نداشتم بی نهایت شادم


مهکامه @

عزیزم انها هم تو راهه جگر جان رژیمی اما خوشمزه


فلفلی@

عزیز دلم خوب میتونی فقط کیکشو که خیلی خوشمزست درست کنی راستی تا جاری که یادمه ی بار امدم وبلاگت حامله بودی درسته گلم ؟

الی المیرا اولی@

عزیزم مرسی گلم که اینقدر ،مهربونی عزیزم من رفتم و بهت رای دادم اما خودم زیاد واسه خودم پیگیر نیستم

Anonymous said...

بهاره (cooky)
سلام ژولیت جون تولت مبارک عزیزم.این چند روزه که خبری ازم نبود جاتون خالی رفته بودم مشهد.اونجا تو حرم داشتم برای دوستام دعا می کردم یه دعای مخصوصم برات کردم
عزیزم کیکت خیلی خیلی خوشگل شده.وقتی دیدم نوشتی واسه صاف درومدن کیک میخوای یه پست مخصوص بذاری خوشحال شدم اتفاقا تو مشهد یه سری به لوازم قنادی هانی زدم تازه یادم افتاد از اون نوارا نخریدم!

Anonymous said...

صدف a@a: سلام ژولیت مهربونم چه دعایی کنمت بهتر از این؟خنده ات از ته دل گریه ات از سر شوق روزگارت همه شاد سفره ات رنگارنگ وتنی سالم و شاد که بخندی همه عمر تولدت مبارکککککککککک من به شدت مریض بودم واز شدت تب چشمام باز نمیشد هفته بدی رو گذروندم ولی الان از دیدن صورت ماهت انرژی گرفتم وبرات بهترینها رو ارزومندم دوست گل و خوبم ببخش که دیر کردم.بوسسسس در ضمن به دهه ۲۰ و ۳۰ نیست الهیییییی دلت همیشه جوان بمونه قشنگم

لیلا said...

ژولیت جون تولدت مبارک.تو هم مثه من بهمن ماهی هستی دوستی بخشنده

الی_المیرای اولی said...

عزیزم برام نوشته بودی : "من رفتم بهت رای دادم" تعجب کردم خانومی!! آخه من که وبلاگ ندارم :-) شاید منو با کسی دیگه اشتباه گرفتی.. به هر حال مواظب خودت باش عزیزم.. شاد باشی.. بوووووووس

Anonymous said...

salam dus jun
tavalodetun mobarak bebakhshid dir shod
cake etun kheili khoshgele
afarin khanum khosh salighe
faghat ye soal in cake bishtar az in ke cake dashte bashe filling dare. dele adamo nemizane?
ye kiam in ke un shokolatayee ke doresh chidin chocolate chips e ya kisses hastan? axetunam kheili ghashange enshalah sad sale dige ba salamati o shadi o laghari kenare khanevadatun zende bashin. love
forough

A Chef From Persia said...

صدف جان @

عزیزیم چرا مریز شودی خانومی ؟ مواظب نابودی سرما خوردی ؟ راستی ایران بودی ؟
جوجوهات چطورند ؟

کوکی بهاره @

ghoosat نباشه گلم چون یک روشی یاد میدم که با کمترین هزیناست مرسی که واسم دعا kardi دوستت دارم


الی المیرا @


عزیزه دلم ببخش منو حافظم حافظه فیله هاهاهاه


فروغ جان @


قوربون لطفو محبتاتت گلم

Unknown said...

ژوليت عزيز تولدت مبارك.آرزو ميكنم كه هميشه در كنار خانواده عزيزت شاد و موفق باشي.
ممنون از اين همه چيزهاي خوشمزه اي كه .لذتشو با هم تقسيم ميكني .دوست دارم.

نغمه

شیوا said...

ژولیت جون تولّدت مبارک دوست عزیز و هنرمند
من وبلاگ شما رو خیلی تحسین می کنم و از طرفداران پروپا قرص شما هستم
پنج بار هم به وبلاگتون رای دادم

شیوا از یکی از دهاتهای اطراف ونکوور

Anonymous said...

Salam !

man yek soale fanni daram, shoma too mavade lazem gofti Nescofe vali nagofti kei bayad be mavad ezafe konim ?!
man shoro kardam be dorost kardane Cake o baed fahmidam ke hich eshraye nashode behesh, hala ye karay kardam khodam valiiii gamoonam moshkel dashte basham...
farda ham tavallode hamsarame fekr mikardam mitonam in cake o dorost konam.......
age zahmati nist begin ke chi shod Nescofe-y ke too mavade lazem bood, che vaghti bayad ezafe konim...
merci azizam.
Maryam.

A Chef From Persia said...

ناشناس عزیزم @

اول از همه باید تولد همسرت رو تبریک بگم گلم
نسکافه رو زمانی که داریم تخم مرغو شیر رو قطی میکنیم وقتی خوب هم زدیم بعد نسکافه که قبل با آب ولرم مخلوط کردیم رو اضافه میکنیم

Anonymous said...

Maryam hastam Juliet jan,
mikham begam ke sharmande enghadr hol bodam o ajale dashtam ke nadidam too matn neveshte bood ke kei Nescofe ro ezafe konim,
ey ostad, man sharmandeeeee.
movafagh bashi.

zahra said...

cheghadr khoshmazas....
man ke koli zahmat keshidam cake dorost konam vali kheili zesht shod.
behem migi khameye form gerefte ro chejoori dorost mikoni?

Anonymous said...

سلام گلم من تازه با سایت شما آشنا شدم من به شیرینی پزی خیلی علاقه دارم ولی نمیدانم اول اینکه از کجا شروع کنم و دوم اینکه تا حالا موقعیت این را نداشتم و دوست دارم راهنمایی کنید نمی دانم دیگر چه بگویم انشا الله که بیشتر با هم آشنا شدیم بیشتر با هم صحبت می کنیم دوست داران شما سهیلا راستی در ضمن راجب کلاسهای ویلتون هم دوست دارم بدانم به امید دیدار.

Anonymous said...

سلام ژولیت عزیز
من همیشه خواننده ی خاموش وبلاگ شما بودم ولی امروز اولین باری هستش که براتون کامنت می گذارم منم همراه همسر و دخترم تو غربت زندگی می کنم و با کارهای قشنگتون به کیک پزی علاقمند شدم و می خوام تا جایی که می تونم تو این کار پیشرفت کنم و بابت این کارهای زیباتون و وقتی که صرف اینکار می کنید کمال تشکر رو ازتون دارم به امید پیشرفت روز افزون شما گلم

معصی said...

سلام ژولیت عزیز
من همیشه خواننده ی خاموش وبلاگ شما بودم ولی امروز اولین باری هستش که براتون کامنت می گذارم منم همراه همسر و دخترم تو غربت زندگی می کنم و با کارهای قشنگتون به کیک پزی علاقمند شدم و می خوام تا جایی که می تونم تو این کار پیشرفت کنم و بابت این کارهای زیباتون و وقتی که صرف اینکار می کنید کمال تشکر رو ازتون دارم به امید پیشرفت روز افزون شما گلم

معصی said...

سلام ژولیت عزیزم من به جمع خواننده های شما پیوستم امیدوارم همیشه موفق باشید و تولد تون مبارک گلم

A Chef From Persia said...

معصی عزیزم

خیلی خوش حالم که موجب شادی شما و دختر و همسرتون شدم همیشه شاد باشید

Anonymous said...

Juiet joon , Salam azizam omidvaram khodet hamsaret va Roonika khoob va khoosh bashid .
Chand rooz pish tavalodam bood va in cako va hamintor Zebra cako dorost karma kardam ke hardo tashoon vaghean khooshmazeh boodan , va morede esteghbale caravan gharar gereftan .
Mikham azat kheili tashakor konam , va arezooye movafagheyat va salamat barayat daram khanoome hamishe ziba
Xoxo. Haleh

Diva60 said...

salam joliet aziz,

man yeki az adamhayee hastam ke rozi chandbar roye safeye webloget click mikonam va asheghe khondane dastore ghazahat hastam. bainke nadidamet vali engar misshnasamet.age alman amadi kheili khoshal misham ke pazirat basham.
rastesh man hamishe ghazahaye ghoshmazee ke mizashtiro dros mikaradam va ali dar miyomad vali emrz avalin bar cake ke bara roze tavalodet gozashti ro dros kardam vali aslan razi nabodam.soale avalam dar morede peymane hast akhe yeja be englisi yek peymane ard 140 gerame vali be farsi dar paeene safe 225 geram va man nemidonestam chikar konam.aghebat hamon 145 ta ro bara in cake hesab kardam va maye caykam kheili shol bod.soale 2 dar morede icing roye cake has man tebghe dastor pish raftam vali bishtar az 10 min to jakhchal gozashtam vali vaghti mikhstam ro cack be sorate gol dar miyaram kheili shol bod va avalesh az toye ghif yezare ghatrehaye ab michekid biron:-( (az dastore kare va panire khamee estefade kardam)
dos daram dobare in cake dros konam age rahnameem koni mamnon misham.

A Chef From Persia said...

دیوا عزیز @

مرسی که اینقدر لطف دری من با این همه خوبی و لطف شماست که انرژی میگیرم.

عزیزم من معمولا از این انازه گیری استفاده میکنیم

http://chefjuliet.blogspot.com/2011/01/blog-post_7456.html

در مورد سوال دومت باید بگم دوبره امتحان کن موافق میشی اما یادت بشره که بعضی وقت ها حتا با گرمای دست هم آب میشه ایسینیگ

شهرزاد said...

ژولیت عزیز و هنرمند اندازه شیر تو پستتون نیست
دوستتون دارم

yasna said...

خسته نباشي خانوم هنرمند و كدبانو... يه سوال: براي تهيه اين كيك از قالب فيلينگ هم ميتونم استفاده كنم؟ بعد براي كرم داخلش چي پيشنهاد ميدين؟ بعد تو اين دستور يك پيمانه شير گفته شده؟ واااي شرمنده بيشتر از يه سوال شد:)

Marziyeh said...

خییییلی عالی بود یه سوال داشتم کیک رو با چه دمایی توی فر بذارم؟ ممنون

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...