Wednesday, January 18, 2012

کیک گور خری Zebra Cake














این کیک رو چند وقت پیش پختم و میشه گفت یکی از خوشمزه ترین کیک هایی بود که هم راحت بود درست کردنش هم طعم خیلی خوبی داشت .

زبرا کیک zebra Cake یا همون کیک گوره خری یکی از کیک هایی هاست که حسابی بعد از پختنش شمارو شگفت زده میکنه و خیلی هم راضی چون خیلی ساده درست میشه ، این کیک با یه لیوان چای یا نسکافه تو این سرمای زمستون میچسبه پس از درست کردنش غافل نشد .


مواد لازم :

۱ پیمانه شکر
۴ عدد تخم مرغ درشت (هم دمای اتاق )
۱ پیمانه شیر(هم دمای اتاق )
۱ پیمانه روغن مایه
۲ پیمانه آرد
۱ قاشق غذا خوری بکینگ پودر یا بکینگ سودا ( در صورتی که از آردی که توش بکینگ پودر داره استفاده میکنید این قلم رو حذف کنید Self Rising Flour )
۱/۳ قاشق چای خوری وانیل
۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو

خوب بریم واسه درست کردن این کیک خوشمزه و خوشگل :


تو یک کاسه بزرگ تخم مرغ و شکر رو با همزن دستی یا برقی هم میزنیم تا زمانی که ی مقدار پف بکنه و رنگش روشن بشه حولوحوش ۲ دقیقه با همزن دستی کافیه. 

بعد از این شیر و روغن رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم تا زمانی که خوب با هم مخلوط شند حولوحوش ۲ دقیقه دیگه


خوب حالا میریم سراغ یک ظرف خالی دیگه و آرد ، وانیل و بکینگ پودر یا سودا رو با هم قاطی میکنیم و به آرومی به مایه شیرو تخم مرقمون که درست کردیم اضافه میکنیم تو این مرحله خیلی مهمه که زیاد هم نزنیم به آرومی هم میزنیم تا زمانی که همه مواد با هم مخلوط باشند ( در صورتی که زیاد هم بزنید کیک سفت و سنگی رو خواهید دشت پس یادتون نره که زیاد هم نمیزنیم )





تو مرحله بعد این موادو به دو قسمت تقسیم میکنیم و تو دو تا ظرف جدا گونه میزاریم و به یکی از این ظرف ها اون ۲ قاشق پودر کاکاو رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا مخلوط بشه


فرمونو رو ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ فارنهایت روشن میکنیم .


قالبمونو گریس کاری میکنیم یعنی ی مقدار بهش روغن جامد یا کره میمالیم و کمی آرد میپاشیم .

خوب حالا میرسیم به مهمترین قسمت این کیک که باید ۳ قاشق غذا خوری از مایه کیک رو بریزیم واسط قالب حالا فرقی نمیکنه این مایه سفید باشه یا مایه کاکائوی ( در صورتی که یک ملاقه کوچکی دارد که اندازه ۳ قاشق غذاخوری توش جا میشه میتونید واسه راحتی کار از اون استفاده کنید ) بلافاصله مایه بعدیمونومیریزیم واسط مایه قبلی فقط یک نکته مهم هست که باید بلافاصله مایه بعدی رو بریزید واسط مایه قبلی و همینطور تکرار کنید تا زمانی که مایه تموم بشه.

متاسفانه من وقتی داشتم این کیک رو درست میکردم نتونستم از مراحل کار عکس بگیرم تا بهتون نشون بدم که چطوری مایه کیک رو تو قالب میریزیم واسه همین از اینترنت این ۳ تا عکس رو پیدا کردم تا بهتون نشون بدم چطوری مایه کیک رو میریزیم تو قالب

همونطوری که تو تصویر میبینید راحته نه ؟






میزاریم قالبمونو تو فر تا واسه حولوحوش ۴۰ دقیقه پخته بشه در فر رو خواهش میکنم تا ۲۰ دقیقه اول باز نکنید چون موجب میشه کیکتون پفش بخوابه .

خوب اینم نتیجه کار من ، من فکر میکنم حتی واسه کیک های تولد یا هر کیک مراسمی میتونه این زبرا کیک گزینه خوبی باشه چون علاوه براین که مهمونهاتون کلی سورپریز میشند طعم و بافت خیلی خوبی هم داره .

نوش جان همتون













در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

5 comments:

Parisa said...

Juliet jaan,baa salaam va tashakor az recipe haye khoshmazat ,mikhastam ye soal darmoredeh andazeye ghaleb baraye in cake bokonam.size ghaleb chi bashe?
baa sepas
Parisa

میترا said...

جالبه ممنون

Anonymous said...

سلام
من یه سوال داشتم . من هر وقت کیک درست میکنم سطحش صاف از آب در نمیاد. من باید چیکار کنم برای رفع این مشکل
ممنون
محبوبه

Anonymous said...

salam juliet joon , man in cake ro pokhtam vali kheili kam shirini shod!agar 2 peymaneh shekar berizim behtar nist?
Niloofar

Unknown said...

sepas azizam ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...